Woningschade

Bijkomende informatie

Van aangifte tot schadevergoeding: hoe zit dat nu...

Geef de schade zo snel mogelijk aan

Checklist schadeaangifte:
  • Schadedatum, plaats, oorzaak, omstandigheden
  • Polisnummer en rekeningnummer
  • Inventaris van de beschadigde goederen
  • Proces verbaal
  • Gedetailleerde foto’s van de schade
  • Bestek van de schade met vermelding van de oorzaak
  • Hoe meer details, hoe sneller het dossier behandeld kan worden

Schade voorkomen en beperken

  • Neem de nodige maatregelen om te vermijden dat de schade verergert
  • U kan hiervoor ook terecht bij de bijstandscentrale van DVV 0800/93.300
  • Vooraleer u de schade herstelt, wacht u best op goedkeuring van de maatschappij
  • Gooi niets weg

Vaststelling van de schade

  • Herstelt u zelf de schade? Bezorg dan een lijst met benodigde materialen, kostprijs en aantal werkuren
  • Vertrouwt u de herstelling toe aan een vakman? Bezorg dan een gedetailleerd bestek
  • Voor gebouwschade kan u ook kiezen voor onze dienst Home-Repair: dit is een netwerk van erkende herstellers voor DVV
    • Voordeel: herstelling in natura, geen zoektocht meer naar herstellers of bestekken en wegvallen van de vrijstelling indien schade > vrijstelling

      Let wel! Er dient aan de voorwaarden voldaan te zijn:
      • enkel gebouwschade
      • schade mag niet hoger zijn dan 5.000 euro
      • er mag geen tegenpartij bij betrokken zijn

Schaderegeling

  • In sommige gevallen stuurt de maatschappij een expert, afhankelijk van hoe groot de schade is
  • Zijn verslag bepaalt of uw schade vergoed wordt.
COCOON START / FLEX
3 MAANDEN KORTING
VOOR JONGEREN

t/m 35 jaar

24/24 en 7/7 bijstand
Zorgeloze en snelle afhandeling van uw schadedossier